Du är med och bidrar

När du köper en kurs av oss så går 10% av överskottet till en pott som vi har till skärgårdsupplevelser för barn och ungdomar som av olika anledningar inte har möjlighet att ta sig ut på sjön annars.

skärgårdstur med grillning

Det kan vara dagsturer där vi åker ut och fiskar strömming, badar och grillar med dessa barn och ungdomar. Eller en dag med segling. Helt utan kostnad för dem!

Ofta är det personer som kanske lever med en ensamstående förälder eller i en familj där någon är sjuk och det inte finns ekonomiska möjligheter till någon form av semester eller annan aktivitet under sommarloven. Då är en sån här dag värdefull och kan skapa minnen och upplevelser och barnen kan komma tillbaka till skolan och berätta om något som de också har gjort på lovet.

Vi vet också att för vissa personer så kan detta bli början på ett helt nytt intresse i livet. Som skapar gemenskap och mening om man i sin andra vardag saknar sådant.

bad på egen strand i skärgården

Vi är både glada och tacksamma att vi har möjlighet att göra dessa turer och det är tack vara dig som köper våra kurser och utbildningar - så ett stort stort tack till dig!