Förarbevis båt, Förarintyg båt & Båtkörkort

Bild på en båt i skärgården

Förarintyg båt - onlineutbildning

Med vår onlineutbildning för Förarintyg båt (även kallat Förarbevis båt och båtkörkort) får du en modern och pedagogisk utbildning som får högsta betyg av eleverna. Allt är skapat för att du ska få en enkel inlärning, en maximal förståelse och kunskaper som du verkligen kan ha nytta av i ditt båtliv. Ta Förarintyget enkelt hos oss!

Kursens upplägg:

Övningsmaterial till förarbevis båt

Efter genomförd kurs ska du ha lärt dig:

Gå kursen när det passar dig

Du har tillgång till onlineutbildningen och materialet i 9 månader. Det innebär att du kan logga in och gå igenom kapitlen och lektionerna så många gånger du vill och behöver under den aktuella tiden. Du behöver alltså inte ta hänsyn till några tider när du går vår onlinekurs på distans, utan bestämmer själv när det passar dig.

Kursens omfattning i tid

Den genomsnittliga tiden för att gå igenom Förarintygskursens lektioner och övningsfrågor är cirka 1-2 dagar. Många väljer istället att ta till sig kunskapen vid flera olika tillfällen under en längre period.

Viktiga kunskaper för båtlivet

Det borde vara en självklarhet för alla som åker båt att ha ett förarintyg eller motsvarande kunskaper. Kunskap ger inte bara en ökad trygghet och säkerhet utan också en många gånger mer berikande upplevelse för alla ombord.

Förarintyg båt, förarbevis båt & båtkörkort

Förarintyget kallas även för förarbevis båt och båtkörkort för båt men man syftar då på förarintyget.

Kunskapskrav av NFB

Nämnden för båtlivsutbildning (NFB) har listat de kunskapskrav som krävs för att kunna ta förarintyg båt. Vår kurs följer och säkerställer att du får all den kunskapen på bästa sätt. Vi har även lagt till många praktiska tips i utbildningen, som du har stor användning av dagligen när du är på sjön.

För vem passar kursen?

Vi vänder oss både till seglare och motorbåtsförare – nybörjare som erfarna. Du behöver inga förkunskaper för att gå Förarbeviskursen, du får en gedigen grundförståelse och kunskap för ett aktivt båtliv. Kursen innehåller allt ifrån hur du kastar loss och lägger till med båten på ett tryggt sätt, till hur du använder och navigerar med hjälp av sjökortet.

Kursen passar även dig som har tidigare erfarenhet från sjön men som vill fräscha upp din kunskap.

Så tar du ut en kurs med hjälp av transportör (exempel på utbildningsfilm från kursen).

Kom igång direkt, beställ här

JUST NU - 300 kr rabatt. Gäller till 29/3.

Onlinekurs - Förarintyg

995 kr (ord 1 295 kr).

Komplettera din beställning

”Pengarna-tillbaka-garanti”

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med kursen Förarintyg båt så har du vår ”Pengarna-tillbaka-garanti”. Meddela oss på [email protected] inom 14 dagar, om du inte är nöjd, så får du pengarna tillbaka. För att kunna ta del av garantin så får max 5 lektioner i kursen ha öppnats. Ev. kursmaterial och litteratur skickas tillbaka till oss i nyskick.

Vad händer när jag gått kursen Förarintyg?

intygsboken för förarintyg

När du har gått igenom kursen, övningsfrågorna och övningsproven och känner att du tagit till dig kunskapen är du redo att skriva upp för en förhörsförrättare som NFB (Nämnden för båtlivsutbildning) tillhandahåller. Länkar och tydlig information om detta finns inne i utbildningsplattformen. Examinationen kostar 625 kr och betalas direkt till förhörsförättaren.

Utbildningsgaranti - 100% nöjd

utbildningsgaranti förarintyg båt

Hos oss har du alltid en utbildningsgaranti som innebär att, om du mot förmodan skulle få problem vid examinationen och inte klara provet, alltid kan komma tillbaka och gå onlineutbildningen igen utan extra kostnad så du får ditt förarbevis för båt.

Båtkörkort - ett krav framåt?

Det har under lång tid varit diskussioner om införandet av krav på Båtkörkort. Inget beslut är ännu taget, men skulle kravet gå igenom, kommer du med stor sannolikhet att kunna konvertera ett Förarintyg för båt till ett Båtkörkort. Ett bra sätt att förbereda sig för ett ev. obligatoriskt båtkörkort är därför att ta Förarintyget redan nu.

Bonus med Förarintyget

En bonus är att du ofta får en sänkt kostnad för din båtförsäkring när du kan uppvisa ett Förarintyg för båt.

Varför ta Förarbevis båt online hos oss?

Det våra elever främst lyfter fram är att utbildningen för Förarbevis är mycket pedagogisk. Även om du är nybörjare på sjön så kan du ta till dig kunskapen på ett enkelt sätt. Tillgängligheten är ett annat argument; att du enkelt kan logga in och ta del av materialet när det passar dig. Om du vill repetera någonting så går du enkelt tillbaka i kursen och går igenom just det. Vi säkerställer även att utbildningen uppdateras kontinuerligt och att den följer de nya lagar och riktlinjer som gäller för båtägare.

Vad säger kunderna?

Jag gav min 15-åriga son kursen ”Förarintyg” i födelsedagspresent och han gick igenom den på en helg och var mycket nöjd.

referens förarbevis stefan Stefan L, Linköping

Jag har kört båt i 10 år men efter kursen känner jag mig mer säker. Kursavgiften sparade jag in då jag fick sänkt försäkringspremie.

referens förarintyg emma Emma H, Stockholm

Jag gick förarintygskursen efter att ha varit ifrån båtlivet i 20 år. Blev en uppdatering av mina äldre kunskaper, är mycket nöjd.

referens bengt förarintyg Bengt J, Uppsala

På sidan omdömen om Navigationsskolan kan du se vad fler kunder säger om utbildningen till Förarbevis båt.

Fler frågor om utbildningen för Förarbevis båt?

På sidan vanliga frågor och svar har vi samlat de vanligaste frågorna så att du snabbt kan få svar.

Lägg fast linan på en knap. (exempel på utbildningsfilm från kursen).

Du beställer kursen för Förarintyget enklast genom att fylla i beställningsformuläret högre upp på denna sidan.

Varmt välkommen!

Grundare, Navigationsskolan.se