Om Oss

om navigationsskolan

Tre frågor till

Tim Svensson, grundare av Navigationsskolan:

Tim Svensson Navigationsskolan

Välkommen till Navigationsskolan hälsar Tim.

Vilken erfarenhet av båtliv har du?

- Jag köpte min först båt när jag var 10 år och har levt mer eller mindre på sjön sen dess. Det blir över 30 års erfarenhet av sjöliv både i motorbåt och segelbåt sommar som vinter. Formella utbildningar jag tagit inom området är Förarintyg, Kustskepparintyg, VHF/SRC-certifikat, Radarintyg, Fartygsbefäl klass 8 och Handhavande snabba fartyg. Jag har seglat i våra nordiska farvatten, i Medelhavet och även över Atlanten. Mina favoritvatten är dock den orörda, vackra skärgården utanför Trosa, där jag bor.

Varför ska man gå en kurs på Navigationsskolan?

- Jag vet att en kurs som denna lägger en grund och säkerhet inför de utmaningar och situationer som du ställs inför på sjön. Adderat den teoretiska kunskapen delar jag även med mig av mina bästa tips och råd som jag samlat på mig under alla år. Det är tips som underlättar i vardagssituationer på sjön.

Varför startade du Navigationsskolan?

- För att fler människor ska få möjlighet att uppleva livet till havs och vår unika svenska skärgård. Jag tror att trygghet och kunskap är en förutsättning för att uppleva våra vatten på ett bra sätt, även off-season.

Hoppas att vi ses och varmt välkommen till Navigationsskolan!

Tim Svensson
Grundare, Navigationsskolan
[email protected]

Navigationsskolan är en del av Tim Svensson AB, organisationsnummer 559018-6671 och är registrerad för moms och f-skatt sedan 2015.